30
MAR

Talverehvid suverehvide vastu 2023

Eestis on ilm suhteliselt muutlik ning 1.märtsil ei ole otstarbekas kohe rehve vahetada. Tasub vaadata pikemaajalisemat ilmaprognoosi ning hinnata hetkelist olukorda. Suverehvidega mustal jääl liiklemine on ohtlik nii endale kui ka teistele liiklejatele.
Kui õhutemperatuur püsib ööpäevaringselt 7 ja enama kraadi juures, tasub mõtlema hakata rehvivahetusele. 
Naastrehvide kasutust reguleerib majandus- ja kommunikatsioonimisteeriumi määrus nr 42, 13.juuni 2011.a. 

Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded ning nõuded varustusele“ lisa 1, milles on öeldud: „Naastrehve võib sõidukil kasutada alates 15. oktoobrist kuni 31. märtsini. Erandina võib talviste tee- ja ilmastikuolude esinemise korral naastrehve kasutada 1. oktoobrist kuni 30. aprillini“.
Transpordiamet soovitab jälgida ilmaprognoose ning arvestada oma sõiduvajadusi ja selle põhjal planeerida rehvivaetust. Suverehvidel tuleks kindlasti vaadata ka mustri sügavust, et see ei jääks alla 3 millimeetri. Vastasel juhul tuleks mõltema hakata uute suverehvide peale.


Talverehv - töötab paremini külmas ilmas. ( alla 7kraadi) - Sisaldab rohkem looduslikku kummi, kui suverehv ning ei kõvene külmaga. Püsib stabiilne ja paindlik, vähendamaks pidurdusteekonda.
Suverehv - töötab paremini soojemas ilmas. (üle 7kraadi) - Kõvema kummiseguga ning kuluvad aeglasemalt, kui talverehv kuluks.
Eestis peetakse talverehviks naastrehvi või lamellrehvi. All-season (M+S- tähisega) rehve talvel kasutada ei tohi, aga nendega on hea sõita suvel.

Rehvivahetuseks aega broneerimisel tuleks arvestada:
* Hetkelist ilmastiku
* Pikaajalisem ilmaprognoos
* Ära jäta viimasele hetkele
* Kõige parem oleks 1-2nädalat ette broneerida (suurem tõenäosus aega saada ning südamerahu)

 

Tag: